søndag 19. desember 2010

Å kjempe mot sjokolademonsteret.

Å spise sjokolade er min største og kanskje eneste last. Det er for meg like vanskelig å slutte med det ,som det er for andre å slutte å røyke. Og har jeg først tatt en så kan jeg ikke slutte før det er tomt. En gang sjokoholiker, alltid sjokoholiker.
Nå har jeg også kommet i en alder der det ikke går å spise hva man vil uten å legge på seg. Vel, det er nok en stund siden jeg kom i den alderen forresten. Mange kilo siden det.....eh ...år mente jeg.
Jeg har forsøkt hypnoterapi mot sjokolade. Det virket faktisk. Etter en enkelt time så hadde jeg ikke sug etter sjokolade lenger, men etter noen dager så tvang jeg meg selv til å kjøpe en, for det var jo en vane å gjøre det, så jeg saboterte meg selv noe så inn i granskauen. Går det virkelig an ???? Etter flere dager med tvansspising av sjokolade så var jeg på kjøret igjen.....
Jeg kjøper som oftest store plater , fordi da blir det billigere og så har jeg lenge.....eller?
Nei, for har jeg mye, så spiser jeg mye og har jeg lite så går det også fint. Så den teorien holder ikke.
I dag har jeg ikke kjøpt sjokolade, fordi viss jeg har på hus så spiser jeg.  En i utgangspunktet kjempeide. Vanligvis når jeg prøver denne metoden, så ender det med at jeg reiser inn og handler en allikevel. Så spiser jeg en i bilen, for viss ingen ser det , så teller det ikke. Legger ikke på meg av sånt. Men i dag så sitter jeg her og tygger på en sjokolade som jeg ikke liker, siden jeg ikke har noe annet. For det teller ikke like mye det.... å spise en som ikke er god? Så senere kan jeg nok unne meg en riktig god en, siden jeg "ikke" har spist i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar