onsdag 16. februar 2011

Å se ung ut.

Ikke for å skryte , men jeg har alltid blitt tatt for å være mye yngre enn jeg er. Jo jo jeg innrømmer det, jeg skryter litt, men det er lov.
Vel, da jeg var 17 var det ikke så kult å se ung ut, da jeg var 27 var det komisk å ikke få kjøpt øl og nå ved 41 er det smigrende å bli tatt for maks 30.
Denne historien handler om da jeg var 28 og nettopp hadde blitt sammen med Borzoo. Vi hadde hver sin datter som den gang var 5 og 11 år gamle. De ville gjerne gå i badeland i Trelleborg der Borzoo hadde sin base når han ikke var i Odda. Vi pakket badetøy og kjørte avgårde til badelandet. Økonomisk som Borzoo er spurte han etter familierabatt i billettluken og da kikket betjeningen bort på meg og spurte hvor gammel jeg var. Borzoo trodde de tullet så han tullet tilbake og sa 14. Så da fikk vi 2 barnebilletter 1 voksen og 1 UNGDOMsbillett.
Helgen etter hadde sønnen til Borzoo 16 årsdag og hadde masse venner på fest hjemme. Borzoo fant ut at han ville ta alle med på bar, og det er jo ikke enkelt med en gjeng 15-16-17 åringer.  Men prøve kan man jo alltid. Og det gjorde vi. Vi troppet opp med hele gjengen og ble selvfølgelig stoppet i døren. Borzoo forklarte at sønnen hadde bursdag og at ingen skulle drikke alkohol, men om de kunne få være der en times tid. Han brukte alle sine overtalingsevner og faktisk så fikk vi komme inn alle sammen unntatt jeg. Der gikk grensen synst vakten. Så av alle 15-17 åringer ble gamlemor på 28 nektet adgang pga. alder. Etter å ha vist bevis og forklart at jeg var samboeren til faren fikk jeg en flau unnskyldning og slapp inn jeg også sammen med de andre tenåringene.

1 kommentar: