søndag 27. mars 2011

Personlig involvert

Iblant skjer det jo også at familie og venner skal ha barn. Da oppstår alltid spørsmålet: Vil vi ha Borzoo som jordmor? Det er jo ganske personlig at han som de har festet med eller tar en opp kaffe med i ny og ne, skal kikke DER NEDE. Noen synst det går helt greit og vil gjerne ha ham under hele graviditeten, mens andre aldri vil slippe ham i nærheten av sine private deler.
Det er vanskelig å tro at den tøysekoppen skal være proff på jobb, men det er han. Jeg har selv ligget i gynekologstolen en gang han skulle sette inn spiral på meg. Ærlig talt så forventet jeg å bli sexuelt trakkasert, men det ble jeg ikke. Jeg ble bahandlet som en hvilken som helst annen pasient. Og det gir trygghet.
En venninne av oss opplevde det samme. Hun hadde panikk for at hun måtte ha Borzoo som jordmor, og begynnte å grine da han dukket opp i døren. Men da vakten hans var over, gråt hun for hun ville ikke at han skulle gå. Så neste gang hun var gravid gikk hun bare til ham og han stillte opp på sin private tid for å ta imot barnet.
Han har tatt imot tre av min brors fire barn. Og da tredje barnet var underveis skulle min bror og hans høygravide kone på cruise med Englandsbåten. Det var altfor nærme termin til at det var trygt for dem å reise, men det var et viktig møte som skulle holdes på båten, så løsningen ble å ta sin private jordfar med. Heldigvis skjedde det ikke noe på turen, forutenom at det var et forrykende uvær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar