torsdag 6. januar 2011

Det første møtet.

Det finnes to versjoner av vårt første møte. Borzoo sin og min.  Vi kan ta hans først. Den går ganske enkelt ut på at han tok bussen til Odda, og der stod jeg klar på bussholdeplassen og hanket tak i koffertene hans og tok han med hjem. The end.......
Til mor mi fortalte han at vi hadde vært brevvenner over lengre tid og at han derfor hadde kommet til Odda. Hun trodde nesten på det et øyeblikk.
Den virkelige historien er at han satt sammen med Elin Grant og Sølvi Vikne på Hardanger Hotel da jeg entret baren sammen med en venninne. Jeg bestillte en drink og hevet glasset mitt mot ham siden jeg merket blikket hans på meg. Dette er jo 13 år og tilsvarende kilo siden, så det var ganske enkelt å fange en manns oppmerksomhet på den tiden.
Da han gikk inn på toalettet ventet jeg passelig tid før jeg sakte beveget meg i den retningen selv og passerte ham  "tilfeldigvis" på vegen. Han inviterte meg da bort til sitt bord og jeg slo meg med med gjengen der. Han holdt meg diskret i hånden under bordet og sa at han ville vente på meg utenfor hotellet. Og så gikk han.
Da fikk jeg fullstendig panikk og fikk med meg venninnen min og vi sneik oss ut og bort på Iris uten at han så oss.
Skjebnen ville likevel at vi traff hverandre igjen ved en annen anledning, og vi er begge overbevist om at det ikke var tilfeldig at han havnet akkurat i Odda. Selv om folk var skeptiske og noen faktisk ekstremt provoserte over forholdet vårt, har vi klart oss gjennom tykt og tynnt i 13 år.

2 kommentarer:

  1. Hadde ikke du og besta sett han på butikk og før dette å lurt litt på hvem denne rare mannen var? :P

    SvarSlett
  2. jo, sant det. Han stod der og klemte på noe frukt med stor oppbrett på jakken sånn som vi hadde på 80 tallet.

    SvarSlett